פיצוי על טיסה שהתעכבה הוא אולי הנפוץ ביותר בין הפיצויים שזכאים להם נוסעים שנפגעו מחברת תעופה. מקרים כמו עיכוב בטיסה, ביטול טיסה, הקדמת טיסה, פספוס טיסת המשך או הורדה מטיסה בשל רישום יתר, מופיעים בחוק שירותי תעופה שמגדיר במדויק מה הפיצויים בכל אחד מהמצבים הללו.
חוק שירותי תעופה שנחקק על ידי ח"כ אחמד טיבי בא לעשות סדר בענף התעופה ולהסדיר את שירותי הסיוע והפיצוי הכספי שחבורת תעופה ישלמו לנוסעים שלהם אם לא יעמדו בתנאים שקבע החוק.
בעוד שהחוק נותן מענה לקשת רחבה של נושאים, הרי שרוב המקרים של הגשת תביעה נגד חברת תעופה הם בגלל טיסה שהתעכבה או בוטלה. במקרה כזה מומלץ לפנות לשירותי תביעת חברות תעופה שזמינים באינטרנט, כמו אלו של Flight Refund, אייר הלפ (AIR HELP) או FLIGHT CASH BACK ולטפל בעניין במהירות וביעילות מול חברות התעופה בלי סחבת מיותרת או צורך בעורכי דין לשם כך.
מה הפיצוי על טיסה שהתעכבה?
חוק שירותי תעופה קובע פיצוי על טיסה שהתעכבה על פי משך העיכוב שלה.
לוח הזמנים של חוק שירותי תעופה:
- עד שעתיים עיכוב בטיסה – עיכוב טיסה עד שעתיים נחשב סביר ואין כל עילה לתביעה של שירותי סיוע או פיצוי כספי מחברת התעופה. החוק לא מעוניין "לחפש" את חבורת התעופה על כל עיכוב זניח או מאילוצים שונים בשדה.
- שעתיים עד 5 שעות עיכוב בטיסה – בטווח הזמנים הזה חברת התעופה חייבת לספק לנוסעים שלה שירותי סיוע של מזון, שתיה ואמצעי תקשורת במידה והם זקוקים להם.
- 5 עד 8 שעות עיכוב בטיסה – עיכוב כזה הוא רציני ויכול לגרום עגמת נפש או נזק של ממש לנוסע. על כן עומדת לו הזכות לקבל את מלוא הכסף שהשקיע בכרטיס הטיס הכולל אגרות והיטלים שונים או לבחור טיס החלופית שחברת התעופה מציעה לו.
- מעל 8 שעות עיכוב בטיסה – מצב כזה נחשב לביטול טיסה גם אם לבסוף הטיסה תצא לדרכה. פיצוי על טיסה שבוטלה הוא בסכום שנקבע בחוק על פי המרחק של יעד הטיסה על פי המרחקים הבאים:
- יעד טיסה של עד 2000 ק"מ = פיצוי של 1390 ₪
- יעד טיסה בין 2000 ק"מ ועד 4500 ק"מ = פיצוי של 2220 ₪
- יעד טיסה שהיא מעל 4500 ק"מ = פיצוי של 3340 ₪
בנוסף לכל הפיצויים הללו על חברת התעופה להעניק פיצויים גם במקרים נוספים:
- פיצוי על טיסה שפוספסה – טיסת המשך שלא מגיעים אליה בזמן בגלל עיכוב בטיסה מקורית הוא שווה ערך לפיצויים של עיכוב בטיסה או ביטול טיסה כפי שתיארנו קודם לכן.
- פיצוי על טיסה שהוקדמה – מקרה בו חברת התעופה לא מודיעה לפחות 14 יום מראש על הקדמת טיסה ולכן הנוסע מאחר לטיסה ומפספס אותה הוא בדיוק כמו ביטול טיסה מבחינת החוק.
- פיצוי על שינוי טיסה – במקרים של שינוי בטיסה יש הגדרות שונות של הפיצויים. אם השינוי בהסכמת הנוסע אז אין פיצוי או שהוא מסוכם בינו ובין חברת התעופה (לעתים שדרוג מחלקה או קבלת נקודות נוסע מתמיד וכדומה). במקרים אחרים יהיה זכאי למחצית מהסכום של ביטול טיסה אם התאפשר לו בזמן סביר לעלות לטיסה חלופית במקום המקורית.
בכל מקרה שכזה תמיד טוב לגלוש לאתרים שמתמחים בנושא ולבדוק מה האפשרויות שלכם לתביעת און ליין מהירה.
המאמר נכתב בשיתוף עם שירות Flight Refund אשר פועל למימוש זכויות נוסעים מול יותר מ – 300 חברות תעופה ברחבי העולם. השירות של Flight Refund מבוסס על הצלחה בלבד – כך שאין מה להפסיד!